CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 15 July 2011

Keluarga Harmoni


Menjadi Keluarga Harmoni....
"Apa penyelesaian dari masalah keluarga?" Tanya seseorang kepada saya. solusinya hanyalah "cinta"Jawab saya. "laa sesimpel itu?" Ya!
Cinta adalah bahan dasar dari hidup kita, kita perlu cinta dan juga perlu untuk memberikan cinta. Kita ada di muka bumi ini juga kerana cinta. Pernah ada yang menyanggah pemikiran ini, jika saya dilahirkan kerana "kemalangan dan ketelanjuran orang tua saya, dan saya dihantar kepusat asuhan ?"jawab saya "ya, dihantar kerana cinta, buktinya anda masih hidup dan dengan perasaan cinta pihak pusat asuhan masih menerima anda dan mendidik anda, jika tidak ada cinta, bagaimana? " sambil terdiam seorang wanita muda setengah baya ini berfikir, dan termenung. Raut mukanya menunjukkan kekesalan akan satu pencarian yang tak kunjung selesai dan perasaan kecewa juga menyelimuti hatinya. Hanya dua pertanyaannya dikepalanya "siapa orang tuaku dan mengapa ini terjadi padaku?"
Cinta memang akan sangat mudah menghidupkan dan menggairahkan kehidupan serta bahan bakar manusia untuk melakukan aktiviti dan pekerjaan besar. Setiap pekerjaan besar dan dahsyat pasti didasari dengan cinta. Seorang pelukis handal pasti menghasilkan karya terindah yang didedikasikan pada kecintaannya pada bidang dan karya yang diselesaikannya.
Sama halnya dengan keluarga, penyelesaian dari setiap permasalahan keluarga adalah cinta. Cinta yang bagaimana yang boleh menjadi penyelesaian? Soalan-soalan yang bagus sekali. Kita akan membahasnya dengan cara yang mudah dan sederhana. Kita akan mempelajari sesuatu yang mungkin baru, anda tinggal membaca sahaja tulisan ini dan dengan mudah anda akan melaksanakan bagi keluarga dan orang-orang yang anda cintai. 

1 comment:

  1. As salam,

    Bagus e3 ni. Mak ngan ayah pon bersatu sebab CINTA kan???? So kenalah cinta selamanya each other dalam keluarga tu ...... :)

    ReplyDelete